sâmbătă, 28 martie 2009

Cum de-am devenit mai desteapta...

De aici, din Brazilia, am invatat sa vad altfel lumea...de exemplu am invatat despre ecosisteme, medicina preventiva si frumusete. Probabil experinta mea de la New York ar fi trebuit sa vina dupa asta cu Brazilia...in felul asta n-as mai fi facut greseala sa-mi inchiriez un demisol si n-as mai fi fost atat de panicata de gandacii aia uriasi care ma urmareau in fiecare noapte. Aici fiind am invatat ca trebuie sa dorm cat mai sus (etajul 2 in cazul de fata) si ca as putea sa fiu mai calma chemanad natura in ajutor...de exemplu, ar trebui sa fug foarte tare cand vad sobolani, pentru ca asta inseamna ca sunt si serpi in apropiere...si sa ma bucur teribil daca vad soparle...pentru ca ele mananca toate nenorocitele de furnici din camera mea. Am invatat unde se acund gandacii aia enormi si, in afara faptului ca patul trebuie sa fie cat mai sus posibil, e util sa exista si un boxer in apropiere care sa se joace cu ei, nu neaparat sa-i omoare, dar sa-i ameteasca in asa fel incat sa rataceasca drumul pana in camera mea.

Am invatat ca deshidratarea e o problema foarte serioasa...duce la imbatranire prematura. Cum in orasul minunat in care ma aflu este absolut imposibil sa nu transpiri, deci sa nu elimini toata apa pe care te-ai chinuit toata ziua s-o acumulezi doar ca sa dai ceva de facut rinichilor tai, este imposibil sa ramai tanar. Prin urmare "tineretea fara batranete" este imposibil de obtinut intre ecuator si tropice!

Am mai invatat, din pacate pe pielea mea, ca oricat de rezistent la soare ai putea fi in Romania, aici nu conteaza! In minunata saptamana care s-a scurs deja, am facut insolatie de 2 ori si mi-a prajit, la propiu pielea dupa fix 30 de minute la soare pe malul oceanului, data fiind cu factor de protectie 25 (sincer, in viata mea nu m-am dat cu un factor atat de mare, dar oricum ii multumesc lui Emidio care m-a silit sa cumpar crema). Acum nu m-ar mira daca m-as bronza si noaptea, pentru ca soarele cred ca ma urmareste permanent, chiar daca oficial el nu exista.

Am invatat ca masinile decapotabile sunt doar pentru oameni cu fite...ele nu fac bine nici in tarile reci si nici in alea calde! In zone fierbinti este imposibil de folosit o decapotabila, in primul rand pentru ca ai face insolatie instantaneu si apoi pentru ca aerul frige. Prin urmare cu o masina normala castigi umba si aer conditionat. Si acum stau si ma gandesc totusi cine le-o fi inventat?!

Am mai invatat ca avionul a fost inventat de cel putin 3 ori. Bine, in afara de zburat, n-am absolut nici o notiune despre avioane, dar nu inteleg cum se explica faptul ca nemtii, romanii si brazilienii au pe care cineva (diferit!) care a inventat avionul?!

Intotdeauna am fost impotriva expresiei "ma trage curentul". Cred in continuare ca e o chestiune pur culturala romaneasca si ma intreb cine si cu ce scop a inventat-o. Cu siguranta, aici, in Fortaleza, locurile cele mai preferate sunt cele aflate in cel mai mare curent posibil...vreo 3 geamuri diferite deschise, plus usile, plus vreo 5 ventilatoare care bat din toate partile....doar asa ai putea sa-ti minimizezi cantitatea de apa transpirata si sa pretinzi ca ai parte de un aer cat de cat respirabil. Iar daca ai bafta sa prinzi un loc cu aer conditionat, el devine raiul pe pamant.

Si acum e sezonul ploios....adica ploaia e cea mai mare binecuvantare ca, de bine de rau tot racoreste un pic (desi verbul " a racori" e poate cam prea mult). Ma intreb cum o fi in sezonul uscat?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu